Blokádra készülődnek a hengerfejtömítés gyártók a kecskeméti Mercedes üzem előtt! Mint Raksai József, a tiltakozást támogató képviselő elmondta, választókörzetének tömítésgyártói évek óta csak veszteségesen képesek túladni termékeiken, és ezért elsősorban az irreálisan alacsony beszállítói árak a felelősek.
„A termelési költségeket figyelembe véve legalább 32 forintot kellene fizetni egy tömítésért - mondta -, különben neki sem érdemes állni a kifaragásának! Mert meg kell mondanom – folytatta -, hogy míg a külföldi tömítésgyártók többnyire kiváló minőségű alapanyagból, korszerű présgépekkel folytatják a termelést, a hazai iparosok maguk kokszolják a szenet, a hátsó kertben öntik az acélt, és fáradságos munkával, bicskával, kézzel faragják ki a készterméket!
Az időjárás sem kedvezett a tömítésgyártásnak az utóbbi években – tette még hozzá -, többször túl meleg volt, ilyenkor izzad a kéz és kicsúszik belőle a munkadarab, többször pedig túl hideg, ilyenkor elgémberednek az ujjak, és sokkal könnyebb hibázni”.
Az elmondottakon túl a blokád végső oka az a képviselő szerint, hogy megalapozottnak tűnik a gyanú az autógyártók kartellezésére vonatkozóan, hiszen sem az Opelnél, sem a Suzukinál, sem az Audinál, sem a 2012-re prognosztizált Solonál nem hajlandóak 22 forintnál többet fizetni egy hengerfejtömítésért.
„Nem hagyhatjuk, hogy elsorvadjon a hazai hengerfejtömítés gyártás – mondta Raksai -, hiszen így nemes hagyományok és családok megélhetése kerülnének veszélybe! Ezért készek vagyunk rá, hogy amennyiben nem kapjuk meg az általunk reálisnak ítélt minimum árat, selejt, tűhegyes szilánkokra törött tömítőgyűrűkkel szórjuk fel a leendő gyár bejáratát, így gátolva meg az olcsó import alkatrészek bejutását az üzembe”!