HTML

Sárga Ház

Senki sem százas egészen. Unalmas is lenne.

Címkék

4 es metró (1) állva pisilés (1) amerika (1) árvíz (1) asztrológia (3) átverés (5) autó (1) baleset (1) bank (1) bankautomata (2) bazmeg (1) best of (4) beszólás (1) bicaj (1) bizarr (1) biztonság (1) bkv (7) botrány (7) bsa (1) bulvár (6) bűn (49) bunkóság (3) bürokrácia (5) celeb (6) cigi (1) civilek (1) demagógia (1) dózsa (1) drog (5) duracell (1) egészség (8) egyház (2) éhínség (1) einstein (1) ékes ilona (1) elektronikus számla (1) élet (1) életmód (4) elsősegély (1) emberállat (8) emberi jogok (24) emberrablás (1) én (26) epilepszia (1) értelem (1) ezotéria (2) ezo tv (1) fair play (1) fakivágás (1) falfirka (1) fika (2) film (3) film (1) fogyás (1) fogyasztás (14) fogyatékosok (2) földönkívüli (1) fradi (1) furcsa (1) gazdaság (2) genetika (1) genyaság (1) giccs (2) graffiti (1) gvh (1) gyerek (3) gyógyítás (7) győr (1) haiku (1) hervis (1) hízás (1) hollywoodoo (1) hülyearab (1) hülyemagyar (52) hülyeszerb (1) humor (30) idő (1) internet (1) írás (25) isten (3) istván a király (1) jog (21) jótékonyság (2) kaja (1) kampány (1) kémrepülő (1) kereskedelem (2) kína (2) kisbéka (7) kiszel (1) kiszel tünde (1) környezetrombolás (6) közlekedés (2) kreativitás (1) kritika (1) kultúra (5) maggi (1) magyar gárda (4) május1 (1) március 15 (1) máv (2) mázli (1) média (29) megmondás (9) megmondas (35) melegek (6) mese (4) móri bankrablás (1) multi (1) mutyi (1) művészet (1) napi betevő (50) nemi identitás (3) net (1) nyelv (10) okosmagyar (3) ombudsman (1) óriásplakát (1) őrültség (1) otp (1) pákó (1) pákozd (1) parapszichológia (3) pet/ct (1) pia (1) piac (1) pilótajáték (1) pofátlanság (6) politika (52) prosztata (1) provident (2) rablás (2) rasszizmus (1) reklám (20) relativitás (1) rendőrség (17) robbanás (1) roma (3) rtl (5) sárkány (1) scifi (4) sólyom (1) sör (2) sport (1) stohl (1) szalakóta (1) szarrágás (2) székesfehérvár (3) szélsőség (1) szenzáció (1) szex (1) szolgáltatás (15) szórakozás (2) sztár (1) szudán (1) takarékszövetkezet (1) társadalmi célú reklám (3) társadalom (60) teremtes (1) tesco (1) thm (1) tibet (2) törvény (1) transzplantáció (1) tudomány (7) tv2 (2) ünnep (2) upc (1) vallás (3) varjú (1) vasút (1) verebes (1) xenofóbia (1) zászlóégetés (1) zene (3) zsidó (1) zuschlag (1) Címkefelhő

Friss topikok

Linkblog

Ha támadnak az agyhalottak

2008.02.24. 15:08 :: oeruelt

Egy magánterületet védő drótkötél ölt meg egy motorost. Nem akarok prejudikálni, nem állítom a körülmények pontos ismerete nélkül, hogy a derékmagasságban kifeszített huzal által okozott tragédiáért egyértelműen a terület gazdája a felelős, de őszintén szólva, nehezen tudok mást elképzelni.
Mert ugyan miért éppen derékmagasságban lett kifeszítve a drót? Nyilván nem transzparenst készültek kihúzni rá, hisz akkor magasabbra kerül, és egészen biztosan nem snúrozni akartak majd, mert akkor meg a földre fektetik. Minden bizonnyal a behatolást akarták megakadályozni általa.
No és miért nem a szántóföld egy darabja fölött feszítették ki? Hát mert ott simán meg lehet kerülni, nem úgy, mintha az út fölött húzódik, ahol bizony biciklis, motoros, autós, mind elakad benne! Ahogy a huszonkilenc éves motoros is elakadt - nem tudok szabadulni a gondolattól: megfelelve a földtulajdonos elvárásainak.
Ő persze - vélem én - nem ölni akart, csupán útját állni az arra haladóknak. Gondolkozott is talán, és arra jutott, hogy kerítést építeni drága is lenne meg nevetséges is egy úton, a sorompót meg egyszerűen félrehajtják az illetéktelenek, ott van viszont - ötlött fel benne - a jó drókötél! Megfelelően kifeszítve, visszatartja a járműveket, főképp az autókat, platósokat, nehezbb lesz majd fát, dinnyét lopni, szemetet lerakni...
Jó világos lehetett, amikor a tulajdonos - 0 sebességgel álldogálva a telekhatáson - mindezt kispekulálta, az ideát aztán tett követte, kötél feszült az út fölé, új gondolat viszont nem fogant meg a gazda fejében: mi lesz akkor, ha valaki sebesen, sötétben, ködben jönne erre, akarna továbbmenni?
Jó is azoknak, akik ilyen agyhalottak, nem kínozzák őket kétségek. Ők azok, akik 220-at vezetnek a kilincsbe (vagy a földre ki, ilyen is volt), agyonvágják az öreget a baltával, amit aztán csak letörölnek egy ronggyal, mielőtt visszatámasztanák a sufnihoz, levernek téged az aluljáróban, ha nem tetszik nekik a pofád, meg asszonnyal-gyerekkel gyorsulnak brahiból.
Személyes komfortérzetük persze nem változtat a tényen, hogy ők mind veszélyesek ránk, és én nem is tudom mit kellene csinálni velük? Páran közülük valószínűleg tényleg nincsenek a belátási képességnek azon a fokán, hogy igazából mérlegelni tudják tetteik súlyát és következményeit, még ha nagyjából tisztában is vannak vele: ami tesznek, helytelen. Más részük pedig - neveltetésénél, szocializálódásánál fogva - erkölcsi torzó, létfontosságú darabok hiányoznak etikai profiljukból.
Hol lenne a helye ezeknek az agyhalottaknak? Börtönben? Kőbányában? Zárt intézetben? Átnevelő táborban? A jó ég tudja, hogyan védekezhet a társadalom ellenük, és mekkora a felelőssége - így a mi felelősségünk is - abban, hogy ilyen emberek vannak, "munkálkodnak" közöttünk. Gondolom sehogy, és jókora. Hát tűrünk, és halunk, ha támadnak az agyhalottak.

328 komment

Címkék: társadalom bűn napi betevő

A bejegyzés trackback címe:

https://sargahaz.blog.hu/api/trackback/id/tr100352515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duma 2008.02.24. 23:09:02

Segítsetek már ki, jól értelmezem?
Ha valaki motoros, esetleg ezen felül "vad" motoros, akkor annak feltétlenül meg kell halnia?
Minden, az élete ellen irányuló cselekedet törvényessé válik azáltal, hogy hangos és gyors a motor, amivel közlekedik?
És honnantól számít potenciális halálraítéltnek a motoros?
Esetleg a pillanatnyi hangulatom alapján sorolhatom kategóriákba a motorosokat?

Elmentek a faszba. Ebben az országban még a tömeggyilkost se szabad kivégezni, hát még azt, aki tudva-nem tudva (ez még a levegőben lóg, ugyebár?) valakinek a magánterületére téved...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 23:09:05

psmith:
Számolj utána, hány autó fut az utakon és ebből mennyinél lett halálos baleset, és mennyi ez az arány motorból...

tanki567 2008.02.24. 23:09:08

Bjossy
Ha jól láttam a riportban az a feltételezésem miszerint nem volt látható a kötél téves feltéve ha az a sárga szalag akkor is rajta volt a drótkötélen.

tanki567 2008.02.24. 23:12:17

Daily shark légyszíves vedd figyelembe, hogy a motoros baleseteknél a motorost egy sisak és jó esetben 4mm vastag bőr védi, míg az autónál a karosszéria illetve a további passzí illetve aktív biztonsági rendszerek.

duma 2008.02.24. 23:15:24

Ja, és velem is történt egyszer hasonló, egy tó partján (önkormányzati tulajdon, azaz közterület) mentem a motorommal, kábé tizenöttel, ja, és nem hangos, mert csak egy robicsek, és nekimentem egy kifeszített drótnak, (kábé a mellem magasságában kaptam el) és az egészben a különös az volt hogy senkit se zavarhattam azzal hogy ott mentem éppen, és közterületen volt kifeszítve a drót, gondolom az önkormányzat nem küldött ki szakembereket hogy megdrótozzák az utat...
Mint később kiderült, az egyik közeli magánház tulajdonosa gondolta azt hogy neki ehhez joga van, bár nem az ő telkén, és teljesen szabályosan közlekedtem...

kopaszerős 2008.02.24. 23:16:55

a sok megérdemelte post írójának! Amikor majd valamelyikötök gyereke bringával robog a földúton (szigorúan magánterületen, dehát a gyerekek ilyesmivel nem szoktak törődni), de egy ilyen drótkötél nyakonvágja, ami miatt megsérül, leesik a cangáról, ne adj isten meg is hal, akkor majd remélem szintén azt mondjátok, hogy tökre megérdemelte a gyerek, tisztelte volna a magántulajdont...

Én jártam már úgy, hogy kocsival elkeveredtem ismeretlen vidéki faluban, megállított a gazda, szólt, hogy bocs, rossz helyen vagy, forduljak vissza, erre már csak a tanyája van. Megköszöntem, kezeltünk, elváltunk. Kultúremberek így rendezik le... Nem pedig felrobbantják, lelövik, lenyakazzák a véletlen eltévedt idegent...

Bjossy 2008.02.24. 23:19:01

Duma:
Kérlek, gondold át az alábbiakat.
Ha telkem védelmében húzok köré egy 4 méter magas betonkerítést, melyen te megpróbálsz átmászni, de leesel és nyakad szeged. Halálodért ki a felelős? Mert előbbi gondolatmeneted szerint én végeztelek volna ki. Ugye ezt még te sem gondolod komolyan?

trewq 2008.02.24. 23:19:48

Még hány hülye motoros jön ide, aki szerint nyugodtan lehet más telkén száguldozni és siratja a másik hülye motorost?
Valószínüleg legalább 100 km/h-val ment a seggfej. Nem kér érte.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 23:20:43

tanki:
Épp ezért nem értem, hogy miért olyan ritka köztük az, aki nem hajt jóval gyorsabban, mint a megengedett sebesség...
Nem emlékszem, hogy motorost valaha is előztem volna (legfeljebb robogóst), ellenben engem mindig megelőztek, mintha csak állnék...

Fekete Pestis 2008.02.24. 23:21:37

csak egy kérdésem lenne :
miért kell erdöben motorbiciklizni ?!

Bjossy 2008.02.24. 23:22:04

tanki567
Most, harmadszori figyelmes megnézés után tudatosodott bennem: az ütközés után még 30 métert gurult a moci. Szerinted mennyivel mehetett? Azért érdekelne a boncolási jelentés

duma 2008.02.24. 23:23:41

Még egy gondolat.
Én a magánterületemet attól, és olymódon védeném hogy ne tudjon oda bemenni az akinek nem szabad, nem pedig csapdát állítva, mert ugyebár a csapda nem arról szól hogy ne menj oda... gyere és majd meglátod, vagyis csakis akkor éri el vele a célját, ha valaki mégis bemegy a csapdával "védett" területre. Ha nem megy be, akkor nem sikerül amit a tulajdonos akart, ergo azt akarja hogy bemenj...

tanki567 2008.02.24. 23:27:07

Ok igazad van. De légyszíves azt gondold végig, hogy ha te mész a megengedett sebességgel és ő 2km-rel mögötted is megy a megengedett sebességgel akkor soha a budös életben nem fogsz találkozniszabályosan közlekedő motorossal, hacsak nem 100 méteren belűl indultatok. De azt még inkább utálom, mikor a motoros arra hivatkozik, hogy azért megy gyorsabban mert az úgy veszélytelenebb (lesodorják) számára, miközben jóval a megengedett sebesség felett halad. És ilyen esetben a motoros ugyanarra hivatkozik mint Te, hogy ha szabályosan közlekedik akkor meg egyfolytában előzgetik.

kopaszerős 2008.02.24. 23:27:40

Bjossy 2008.02.24. 23:19:01 :

azért van különbség egy 4 méters kerítés, és a vietnami dzsungel háborúban használt kihegyezett karós, vagy buktatódrótos akadályok között.

Például zárt szerelhetsz az ajtódra, de a kilincsbe nem vezethetsz áramot (megtörtént este magyarországon), mert egy postás vagy egy gyerek hozzáér, és agyonvágja az áram, nem védekezhetsz azzal, hogy minek fogta meg... ha nem érzed a különbéget, akkor nagyon sajnállak, de ennek ellenére nem kívánom, hogy egyszer megtapasztald, hogy milyen ha Te esel áldozatul véletlen egy ilyen "csapdának"

duma 2008.02.24. 23:28:03

Oké, lehet, sőt valószínű hogy gyorsan ment a motoros, de akkoris, ezért meg kell halnia?
Bjossy: ha felmászok a kerítésre és leesek, megérdemlem, mert nem lehet véletlenül kerítésre mászni. De egy szinte alattomosan kihelyezett csapdába bárki beleszaladhat, és most felejtsük el hogy tudta -e a motoros azt hogy esetleg tilosban jár. Sehogyan se érdemelte meg, ugyanis országunkban nincsen halálbüntetés!

Bjossy 2008.02.24. 23:29:08

Számomra a belinkelt video minden fontos kérdésre választ adott. A szerecsenmosdatásra már nem igazán leszek kíváncsi.
Maradnék, de ragadnak le szemeim. Jó éjt.

kopaszerős 2008.02.24. 23:30:29

duma: nem a halálbüntetés miatt nem érdemelte meg a halált. azért sem, mert a büntetésnek mindig arányban kell állni a bűnnel. Ez alapszabály. Márpedig egy kis kihágásért még nem feltétlen kellene indokoltnak tartani a halállal büntetést, mi lesz a következő? gyerek csokit lop a közértben levágjuk a kezét?

JÓ REGGELT EUROPA! ez az a nagy kultúra, amiről mindenki egyfolytában beszél magyarországon?

equator 2008.02.24. 23:30:36

A cikk lehet, hogy provokatív, talán nem is igaz, de arra mindenképpen jó, hogy látni lehessen, mennyi nyomorult, sötét lelkű állat él itt közöttünk.
Talán a felszínen kedves, mindenkinek behódoló, utolsó balfaszok, akibe mindenki aki erősebb beletörli a lábát és ezért világot utálja maga helyett? Ki tudja?
Véresszájú állatok, ti még sosem hibáztatok? Persze, hogy igen, csak kussoltok róla.
Ezeket az ostoba "motoros beleszáll a buszmegállóba és megöl 4 - 5 gyereket ökörségeket" honnan szeditek. De még ha volt is ilyen, miért minden motoros csinálna ilyet? És az autósok, a kamionosok, a pilóták akik rázuhannak egy falura, nekik öljék meg a családjukat is, hogy haljon ki a gyilkos vérvonal?
Sötét barmok kerüljetek egy ilyen szituációba és anyátokat - apátokat is eladjátok a nyomorult életetekért, hogy megússzátok a felelősségrevonást.
Elborzaszt ez a hozzállás. Csodálkozunk amikor a bajban senki nem segít, mert a gyáva hulladék azt mondja, biztos kerested a bajt, megérdemled, pedig pl. éppen csak kirabolnak. Ő pedig nyugodt lelkiismerettel eliszkol.
Ilyen és hasonló történetek esnek meg egyre gyakrabban. És akinek nem segítettek vagy nem értették meg, az jó eséllyel ugyanilyenné válik. Hova vezet ez?
Az ilyen hozzáállást írtani kell. A bátor, tiszta emberi agy hiánycikk a piacon. Akinek ilyenje van próbálja minél több sötétnél felkapcsolni a lámpát.
Elnézést kérek a stílusért és a hosszúságért, de ez a probléma tényleg kezd komoly méreteket ölteni.

duma 2008.02.24. 23:32:10

Ja, és még nem beszéltünk a magánterületen lévő víztározóba belefulladt gyerekekről, valószínűleg ők is kiérdemelték amit a sors rájuk mért, mit kerestek a más telkén, ők is csak azt kapták amit megérdemeltek?

tanki567 2008.02.24. 23:32:51

Bjossy
Sajnos ez megint ilyen feltételezős cucc lesz, mert a motort ha magára hagyod akkor saját magától is egyenesben marad és akár a lendülete elvesztéséig is gurulhatott, de az is lehet egy "rögtön" megállt (ez esetben rögtön=1sec 108-cal ment). A kettő között bármelyik elképzelhető.
Egyik végletet sem állítom. Tippem olyan 40-45 lenne, feltételezve, hogy nem vette észre.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 23:35:33

tanki:
Tudod, én sokat jártam annak idején a mecseki úton, ahol az eszelős fiatalember levideózta, ahogy végig életveszélyesen közlekedve kinyírta a másik motorost.
Az elmúlt pár évben ott rendszeresen ez ment, én is féltem arra járni, mert versenypályát csináltak az amúgy is az átlagosnál veszélyesebb szerpentinből.
És nem egy vagy két ember volt, hanem tucatnyi, és nem egy vagy két alkalommal, hanem számtalanszor.

kopaszerős 2008.02.24. 23:35:41

azt értsétek már meg. most egy motoros ment arra... őket utáljuk, rájuk lehet mutogatni, hogy fúúj! ha egy gyerek megy arra? vagy egy erdész? vagy egy szomszéd traktoros gazda akar átvágni a saját telkéhez kicsit rövidítve? őket is utáljuk? vesszen mind!

többek között pont azért kell elítélni az ilyen csapdázást, mert mikor kifeszíti az isten barma, akkor nem tudhatja biztosan, hogy a "bűnöst" kapja el... vagy hulljon a férgese, 1 motoros simán megér akár 3 gyereket is...

kopaszerős 2008.02.24. 23:37:37

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 23:35:33 :

és? miért nem vetted kezedbe a dolgok intézését? egy kis apró szemű kavics valamelyik kanyarba, esetleg egy kis olaj!? tök jogos lett volna nem, hiszen száguldoztak mind... tiszta lelkiismerettel tudtál volna aludni (az iskolabusz meg nem játszik, járulékos veszteség).

Terveüdekszi 2008.02.24. 23:38:13

Olvasom a hozzászólásokat.... Hát... Bizony pár embert csecsemőkorában kellett volna a lábánálfogva földhözcsapkodni. Gondolkozzatok már! Próbáljatok kicsit kilépni a panel alkotta keretből! Vidéken ha mész, nem derül ki egyértelműen hogy az most magánterület, vagy sem. ha az, és zavarja a tulajdonost az átjárás, akkor kerítse le, állítson őrt, stb. Ennyi erővel én is ülhetnék a telkem szélén (ami egy város kellős közepén van, semmi sem különbözteti meg a közterülettől és agyonlőhetném azt aki arra sétál. Mert miért károsítja ott az aszfaltot? Nem?! A motorosok meg szerintem semmivel sem okoznak több kárt mint a földtulajdonosok, akik komposztálás helyett tüzelnek, a szart a talajvízbe engedik, vagy a mélyentisztelt névtelenül acsarkodók, akik ásványvizet isznak és a flakont összepréselés nélkü teszik a kukába mindenféle szelektív gyűjtés nélkül. Persz e ha rövidebben szerettem volna foglalkozni, azt is mondhattamvolna hogy kapjátok be a faszomat!

duma 2008.02.24. 23:39:35

A belinkelt videót megnéztem, a telek tulajdonosa eléggé be van szarva, ez tisztán látszik. Sajnos vissza nem tudja már csinálni amit elszart, lehet most még az is eszébe jutott, egy sorompóval, esetleg kapuval többre ment volna, és most nem kellene felelnie egy ember haláláért, magánterület ide vagy oda.

Perillustris 2008.02.24. 23:40:15

Egyébként szerintem nem feltétlenül kellett akár 30-40 km/h-nál gyorsabban mennie. Bármekkora sebességnél lehet szerencsétlenül esni.

tanki567 2008.02.24. 23:41:46

Daily Shark
Én is elitélem azokat akik versenypályának nézik az útat. Számomra a legszomorúbb, hogy ahogy én tudom (bár szombathelyi vagyok) ott is általában, új, drága motorokkal mentek és mégsem mentek el inkább pályanapokra, hanem a közúton versenyeztek.

trewq 2008.02.24. 23:42:57

kopaszerős: Egy gyerek nem száguldozik motorral, ha meg igen, így járt. Ha valaki gyalog megy, észreveszi a kötelet.
Te is egy hülye motoros vagy, aki most parázik, mert követkető alkalommal ő fog megdögleni?

kopaszerős 2008.02.24. 23:44:37

tetszik ez a sok önbíráskodó hozzászólás.

Beléptél a területemre? jogos, hogy megöllek.

Indokolatlanul, a KRESZ-t megsértve használtad a dudát az uton rám? jogos, hogy szétverem a szélvédőd

Hangosan hallgattad a zenét, megsértve a csendrendeletet? jogos, hogy eltöröm a kezed


Ez az igazi virtus mi? és még mi akarunk europához tartozni... balkán ez nyakig balkán, az albánoknál szokás ez a mentalitás, vagy talán már ott sem...

duma 2008.02.24. 23:45:20

Asszem megyek aludni, és remélem nem olyan álmom lesz mint annak a szemétládának aki ilyen drótokkal akar érvényt szerezni a jogainak...
Ja, tényleg, szerintetek belegondolt ez a balfasz abba, mi lesz ha jön egy motoros és nekimegy a drótnak? Mit fogok majd mondani ha levágja a fejét néhány embernek a csapda? gondolt erre azzal a mogyorónyi agyával, Mert a tulajdonát védeni, arra volt "esze" , de a következményekkkel számolni már túl nagy feladat lett volna?
Jóéjszakát.

tanki567 2008.02.24. 23:46:20

trewq
Szóval nekem már az sem számít hogy gyerek-e vagy sem? Az összes motoros vesszen? Arra leszek, majd kiváncsi miután mindnek annyi kik jönnek majd a zsidók, meg a cigányok aztán mindenki amíg nem lesz mindenki, olyan mint amilyet te akarsz?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 23:47:30

Equator:
Más kérdés a véletlen hiba és más a szándékos, tudatos szabálysértés, és ezek következménye.

Ja igen, én is egy kis faluban lakom, nem messze egy természetvédelmi területtől, ahol kirándulni szoktunk. Rendszeresen találkoztunk krosszmotorosokkal, quadosokkal, akik rohadtul nem foglalkoztak azzal, hogy tilos ott örjöngeniük, azzal sem, hogy a nyugalomra vágyó embereket zavarnak, azzal meg pláne nem, hogy az a kevés megmaradt vadállományt, ami még természetes körülmények között él, mennyire megriaszthatja.
Egyszer a faluban bringázva véletlenül felismertem a két motoros járgányát az egyik házban. Odamentem, udvariasan köszöntem, és megkérdeztem, tisztában vannak-e azzal, hogy azon a területen tilos a motorozás.
Nyegle válasz volt, nagyjából úgy szólt, hogy "na és, mások is bemennek autóval is", és szerintük nem zavarnak senkit. Tehát nagyon jól tudták, mégse érdekelte őket, ráadásul jó magyar módra azonnal megpróbáltak kibújni a felelősség alól más szabálysértését felemlegetve, mintha ez feljogosítaná őket arra, hogy ők is így tegyenek.
Szóltunk az illetékes természetvédelmi hatóságnak, amely átpasszolta az ügyet a helyi önkormányzatnak, amely persze bizonyíték hiányában lezárta az ügyet. Azóta is vígan motorozgatnak az erdőben...
Tehát megint az nyert, aki fittyet hány mind az "élni és élni hagyni" íratlan szabályára, mint az írott törvényekre.

kopaszerős 2008.02.24. 23:47:42

trewq 2008.02.24. 23:2:57

"Egy gyerek nem száguldozik motorral, ha meg igen, így járt. Ha valaki gyalog megy, észreveszi a kötelet."

nem, egy gyerek bringával száguldozik... és ha egy ilyen drótkötél felbuktatja, ne adj isten beveri a fejét... látszik, hogy a hájas segged sosem emelted fel a kanapéból, ahonnan irogatsz, és már az agyadra is ráment a zsír...
Sötétben, esőben még a gyalogos is lekoccol egy ilyet, persze ő valszeg nem hal bele. egy bringás már simán...

megérdemli a gyerek, ha elbukik egy ilyenben? szép gondolat! és gondolom Te 4 évente ezzel az IQ-val elmész és szavazol az ország sorsáról! most márciusban se maradj otthon, szükség van a véleményedre!!!

tanki567 2008.02.24. 23:49:48

Daily Shark
Ez az elszomorító, hogy annak akinek tennie kellene valamit az nem tesz semmit.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 23:51:30

Kopaszerős:
Pontosan azért, mert én nyuszi vagyok, és nem akarok másoknak bajt okozni, főleg nem olyan módon, amivel magamat is bajba keverhetem.
Felhívtam a rendőrököt és bejelentettem, hogy a motorosok életveszélyesen versenyezgetnek a szerpentinen. Azt mondták, igen tudnak róla már régóta, de nem tehetnek ellene, mert mire kiérnek, az "figyelő" értesíti őket és vagy leállnak, vagy eltűnnek valamerre. Ezért aztán már nem is mennek inkább ki...

tanki567 2008.02.24. 23:53:42

Daily Shark
Csak ismételni tudom magamat:
"Ez az elszomorító, hogy annak akinek tennie kellene valamit az nem tesz semmit."

kopaszerős 2008.02.24. 23:54:34

Daily Shark: én is rengetegszer sajnálom, hogy a "rend éber őrei" mi mindenbe sz..nak bele.

De nem azért nem feszítek ki kötelet, és verek szét embereket, mert _nyuszi_ vagyok (nagyon rossz mentalitás, én nem vagyok nyuszi, szét tudnám verni a képét, meg drótkötélre is lenne lóvé), hanem azért, mert van annyi agyam, hogy tudja, hogy ez hova vezet.

A megoldást semmiképpen nem abban látom, hogy elkezdi valaki a saját kezébe venni az ügyek intézését, főleg nem úgy, hogy abba akár ártatlanok is belehalhatnak (megint azt kérdezem. mi lett volna, ha nem egy utálni való motoros hal bele, hanem valaki olyan, akit hivatalból illik sajnálni?)

Kopasz Mercis 2008.02.24. 23:56:43

A videón látható, hogy kerítés és sorompó is van. Ezekután miről beszélünk?

Káposztakukac 2008.02.24. 23:58:10

nagyon vicces olvasni, hogy a sok igazságosztó mikyen hülyeséget írkál össze "birtokvédelem" címszó alatt. a szerencsétlen hülye fasz illető, aki kifeszítette a drótkötelet, minimum gondatlan emberölés miatt felel, de a körülményekből adódóan akár még szándékos emberölés tényállásáért is felelhet, mivel véleményem szerint a tudata kiterjedt arra, hogy a drótkötél nagy valószínűsséggel, sőt, biztosan súlyos sérülést vagy halált okoz(dolus directus)

tanki567 2008.02.24. 23:58:55

További jó "vitadéluánt", és nyugodalmas jó éjszakát!

fapuma 2008.02.24. 23:59:33

Nos... Végigolvastam az összes véleményt. Választ nem kaptam: mi lett volna megoldás? A faszi hogyan tudta volna elérni legálisan, hogy ne motorozzanak a földjén?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.25. 00:00:52

kopaszerős:
Akkor te is "nyuszi" vagy mégis. ;)
És mi van, ha már minden más, törvényes lehetőség kimerült?
Természetesen én se akarnék olyat tenni, ami vétleneknek okoz bajt, ezt írtam is.

De el tudom képzelni, hogy ha valakivel sokat packáznak a hatóságok, tehetetlenkednek, miközben az, aki szívatja csak röhög a markában, egyszer csak eljut abba a lelkiállapotba, mikor nem képes felmérni, milyen szörnyű következménye lehet annak, amit tesz, csak az érdekli, hogy az helyrebillenjen az igazságérzete...

trewq 2008.02.25. 00:01:16

kopaszerős:
Azon az úton egy gyerek nem tud száguldozni, mert elég rossz minőségű volt.

tanki: elég szánalmas, amikor valaki egy vitában elkezd zsidózni/fasisztázni.

Már többször előfordult, hogy a quad-osok el akarták gázolni az erdészeket. Aki száguldozni akar, menjen egy versenypályára vagy egy reptérre

trewq 2008.02.25. 00:02:20

Egy európai országban a rendőrök a szabálytalankodókat megbüntetnék. Nálunk a rendőrség tehetetlen, mindenkinek saját magának kell megvédenie a tulajdonát.

kb 2008.02.25. 00:03:57

5-6mm drótkötél, kb. 15-20km/h sebesség. Néhány megrepedt szerv, megrepedt aorta, belső vérzéstől elvérzik egy percen belül.

kopaszerős 2008.02.25. 00:05:10

Daily Shark: ezzel a tudatállapottal egy gond van, amikor valaki már ideáig jut. Egy idő után beszűkül teljesen a tudata, csak arra fog koncentrálni, hogy valakin bosszútálljon... és nagyon gyakran nem azon csattan az ostor, akinek szánta. Most lehet, hogy "szerencséje" volt.

Nagyszüleimnél vidéken volt egy szomszéd, aki valami sosem ismert, régen elfeledett indok miatt eljutott erre a tudatállapotra. Ő nagydarab vérebekben látta a megoldást. Eleinte csak a kerítésen keresztül ijesztgettek az ebek mindenkit, mivel a fejük kifért a kerítésen, és elég komisz jószágok voltak. Később ráeresztette a kutyát bárkire aki az utcán sétált, legyen az gyerek, nő, család, fiatal vagy öreg. Valamikor réges régen, biztos, hogy neki is volt valami indoka, zajongás, cseresznyetolvajlás, vagy kitudja, hogy mi...

neutral 2008.02.25. 00:06:15

Na, a videó alapján magánterületen volt, magánúton, ott is az ingatlan belsejében, és figyelmezetés is volt. Teljesen jogszerű tehát a kihelyezés (ha nem helyezi ki, idővel elbirtokolnák tőle az út területet, háborítatlan használat esetén).

Mostantól meggondolják az úton rövidítők, hogy birtokháborítást kövessenek el. Ezt kell mindenütt az országban.

kopszerős 2008.02.25. 00:07:08

"Egy európai országban a rendőrök a szabálytalankodókat megbüntetnék. Nálunk a rendőrség tehetetlen, mindenkinek saját magának kell megvédenie a tulajdonát"

Trewq: gondolom akkor is ezt fogod mondani, ha egyszer a feleséged/barátnőd véletlen beleesik valami csapdába, mert este nem vette észre, hogy éppen egy magánterületen vág keresztül, mikor siet a buszhoz. Vagy a bújócskázó gyereked a levegőbe repül, esetleg kap egy karót a hátába, mert az ott lakó úgy gondolta, hogy magának kell megvédeni a tulajdonát, és ehhez értett...

tanki567 2008.02.25. 00:08:33

trewq
Már megbocsáss de nem zsidóztam és fasisztáztam le senkit, csak szerettem volna közted és a közlekedés mástagjai (pl.:motorosok) és a nácik és áldozataik (pl.:zsidók) egy párhuzamot vonni. Miszerint míg szerinted a motorosok vesszenek mind, addig a nácik a zsidókkal voltak így.

Kérem mindenki bocsásson meg nem sértésnek szántam sem a zsidót sem a cigányt, ellenben a nácit azt mindenki magára veheti ha rá vonatkozik.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.25. 00:10:11

Kopaszerős:
Igazad van, de mi a fenét lehet tenni?
Mert te vagy én valószínűleg nem jutunk el ide, mert képesek vagyunk átgondolni és felfogni a következményeket, és tudjuk, hogy ezt nem tehetjük meg...
De jelenleg tényleg arra megy ki ez a nagy fene individualizmus meg személyiségi jogok védelme, hogy a jogokat mindenki kiköveteli magának, de a kötelezettségeket b...ik betartani, és ha figyelmeztetik rá, fel van háborodva.

á.m 2008.02.25. 00:12:07

azért valamit ne felejtsünk már el...

- ami nem a tied az másé. szomszédé, önkörmányzaté, államé
- attól, hogy egy adott földdarab kivan taposva és járható útnak tűnik, attól az NEM közforgalmú út.(nézte már valaki a pár hetes búzát letaposó permetező nyomát útnak? állandó nyomtáv 8-10 méterenkét, akkor az már autópálya?)
- attól, hogy egy út esetleg szorgalmi út, attól szintén NEM közforgalmú út.
- megfordulásra/megállásra/pihenésre quaddal is elég 5x5 m.
- aki eltévedt nem rongyol tovább 30-40-50-el -> visszafordul
- motoros túrázásnál(?) szintén nem megy 30-40-50-el egy ismeretlen(?) erdőben.

- szinte hihetetlen de valakinek az erdő megélhetést biztosítja, hovatovább akár az egyetlen értékes ingatlana.
- a szántóföldi hasonlat kb így állja meg a helyét: tavaszi erdő - friss vetésű szántóföld,
1.ki szerétné látni, hogy a következő évi családi költségvetés megy tönkre egy napsütéses szombat délután más önfeledt motorozása miatt?
2.asszem még senkit nem ért komolyabb retorzió, amiért megállt pipacsot szedni egy búzatábla melett.
- akár több hektáros erdő sarkain levert karók visszatarnaka valaki?
- húzzon kerítést? vadállatokról hallottatok már?
- vajon egy őz neki szalad a drótkötélnek teljes erejéből?

- több, mint valószínű, hogy a tulajdonos nem állt a motoros melett és nem unszolta, hogy rongyoljon bele 30-40-50-el a drótkötélbe.
- több, mint valószínű, hogy a tulajdonos nem szaladt a motorosnak a kötelet a kezében tartva.
- derékmagasságban(80cm-quad/125-ös nyeregmagasság-90cm-450es/600as nyeregmagasság-100cm) kifeszített drótkötél a hasi/mellkasi/fej sérülés kifejtése helyett, inkább a motor ellen, a bukást kikényszerítésére szolgálhatott.

- a többséget pl egy lépcsőházban ezekszerint csak az ajtók tartanak vissza a fosztogatástól/gyújtogatástól/erőszaktól? mert én meg nem láttam sehol a tulajdoni lap másolatát az ajtóra tűzve.

- annyiban érdekes a motoros foglalkozása is, hogy egy rendőrtől elvárható lenne, hogy tisztában legyen pl budapest környéki és dombos-erdős terület révén az erdei motorozás kérdéseivel és a magántulajdon fogalmával, mégha nem is tartja esetleg tiszteletben.

neutral 2008.02.25. 00:12:58

Mi a kiváltó ok? A 18 éve épített kisebb, takarékosabb állam. Kevesebb pénz megy az állam működésére, kevesebb a közszolga és még tovább fogják csökkenteni, mert a kisebb állam hatékonyabb és a magángazdaság, a piac mindent jobban, olcsóbban és hatékonyabban old meg.

Nektek kisebb állam kellett és szintiszta piac, hát tessék, itt van, az állami szervek nem tudnak jogot szolgáltatni, a piac, a magántulajdon hatékonyan érvényt is szervezett a jogoknak. Ráadásul olcsón és nem a ti közpénzetekből!

Kopasz Mercis 2008.02.25. 00:12:58

"Nálunk a rendőrség tehetetlen"

Ez nem igaz. Kérdezd meg az Eger környéki Bükki terepmotorosokat. Pont ilyen ad-hoc kiveszített kötelekkel fogták őket a rendőrök.

Egyszerűen a rendőrök nagy része lusta dolgozni, kényelmesebb a kintfelejtett 30-as táblánál vadászni a gyorshajtókra.

Itt is az lett volna a megoldás, hogy pár hétig néha odamennek és a birtokháborítókat megbirságolják. Tehát a rendőrök talán még hibásabbak mint a drótkifeszítő.

kopaszerős 2008.02.25. 00:17:22

Daily Shark

szerintem a problémát ketté kell választani. Egyrészt probléma az, hogy akinek tennie kellene valamit, az nem tesz semmit. Vidéken talán még nagyobb az esélye annak, hogy egy faluban valami polgári (nem politikai értelemben véve) összefogás legyen, nyomást gyakorolni a helyi potentátokra. nagyobb városokban sajnos ennek szinte semmi esélye nincs.

márszészt viszont, meg kellene érteni, hogy az agresszió csak még komolyabb agressziót szül. Mostanában mész az utcán, rálépsz valaki lábára, és rögtön pofánvág (figyelél volna a lábad elé), mert egyre inkább olyan a mentalitás, amit itt a topciban is lehet tapsztalni a motorossal szemben. Ez nagyon rossz irányba vezet, egy idő utána a vadnyugat békés hely lesz hozzánk képest, és gondolom senki nem akar ilyen környezetben gyereket nevelni... Gondolom az itt postolók 99%-a is átlagos állampolgár, gyereke van, családja. Mégis egy pillanat alatt vért kívánnak, és ünneplik az isten barmát, ahelyett, hogy kicsit gondolkoznának. Erre nevelik a gyerekeiket is, milyen ember lesz belőlük? Persze, mindezt úgy teszi mindenki, hogy ő az erkölcs elefántcsont tornyából prédikál... igen, engem is zavarnak a 100-al száguldó motorosok. De ha őket meg lehet fingatni, akkor azokat miért nem, akik autóval teszik ugyanezt? márpedig nehéz elhinni, hogy itt mindenki a törvény összes betűjét szóról szóra betartó állampolgár lenne...

volt annó egy képregény, Judge Dreed néven, nálunk talán a rémesen rossz ZS kategóriás Stallone Adaptációból ismerik egy páran. Ott van olyan rendőri szervezet, aki a törvényt a legutolsó pontosvesszőig betartatja, és a legapróbb kihágásokért is azonnali rögtön ítélő bíróság szabja ki a finoman szólva sem indokolt súlyú ítéletet. Gondolom ilyen helyen akar mindenki élni. Ugyanezen emberek másik postokban meg rendőrterrorról beszélnek már akkor is, ha megállítja őket egy egyenruhás, hogy mutassák be a zöldkártyát és a műszaki vizsgát...

walaki 2008.02.25. 00:26:42

En ugy lattam, hogy nem magan terulet belsejeben volt a kotel kifeszitve, raadasul egy uton, amit masok is hasznaltak.
(nem csak autoval/motorral)
De ha nem is telekhatar,
miert nem lehetett volna egy kaput tenni az utra, ami jol latszik?

En megertem a telektulajodonosokat, akiket zavarnak a terepmotorosok/quadosok, de azert ez talan megsem megoldas...

Es meg annyit,hogy nem kell 100 km/h-val menni, hogy halalos legyen egy drotkotellel valo "talalkozas".
Aki ezt allitja, az legyen szives motoron belemenni egy ilyenbe csak 30 km/h-val nyaktajekon.
Kivancsi leszek a velemenyekre utana.

well 2008.02.25. 00:27:33

Sajnálom a fickót, de várható volt egy ilyen eset. A tökéletes iskolapélda arra, hogy amikor a hülyegyerek vesz egy motort, vagy egy quadot, és azt hiszi, hogy megvette az egész világot vele, és ott mászkál, ahol tud.
Tönkrebaszhatja az utat, mehet árkon-bokron keresztül, bosszúságot, és kárt okozva másoknak.
Primitív fasz az összes.

ommm 2008.02.25. 00:31:03

az erőszak erőszakot szül.
elítélendő dolog, így nem szabad.
kicsit forduljatok magatokba bazz, itt valaki meghalt.

Kopasz Mercis 2008.02.25. 00:33:16

walaki 2008.02.25. 00:26:42
"En ugy lattam, hogy nem magan terulet belsejeben volt a kotel kifeszitve, raadasul egy uton, amit masok is hasznaltak.
(nem csak autoval/motorral)"

Magánterület, sorompóval lezárva, bekerítve. Látszik a videón 1:03-nál.

fapuma 2008.02.25. 00:33:57

Kedves Walaki! Szerintem sem ez a megoldás. De akkor mi a megoldás? Te hogyan oldanád meg? (Úgy értem, amikor már az összes lehetőséget, úgymint tábla, figyelmeztetés, stb. ellőtted?)

walaki 2008.02.25. 00:44:13

En ott egy kerites oszlopot latok, ami az utig tart. Az uton semmi, csak a rendorsegi utlezaro szalagok. Sorompot nem latok.
Tablat sem egyebkent....

Ha en lennek a tulajdonos kitettem volna egy massziv keritest es kaput.
Ha annak nekihajt valaki,akkor egyertelmu a helyzet.

Egyebkent szerintetek ott haladt volna at mindekni babakocsival, biciklivel (a riport szerint) ha rendesen le van zarva az ut?

Na mindegy. Nem akarok vitatkozni. Szerintetek a rendor jol tudta, hogy mi var ra, csak nem erdekelte....

á.m 2008.02.25. 00:44:40

pont az a tulaj baja, hogy a szántó földje széléből csináltak (önkényesen) utat. az, hogy a szomszédok szerint évek óta babakocsival és biciklivel is arra járnak el és, hogy szerintük jogtalan a lekerítés az nem jelent semmit. ha csak nincs hivatalos szorgalmi jog és engedélyt sem adott rá a tulaj, akkor az magánterület.

folyamatos kerítés folytatásaként kifeszített drótkötél sárga szalagokkal jelezve.

az eset tragédiája lehet, ha a motoros nem a feltételezett "drága motorom van nekem mindent lehet" típus, hanem az összespórolt 20 éves mz-vel járó hobbi motoros volt.

Kopasz Mercis 2008.02.25. 00:51:50

walaki 2008.02.25. 00:44:13

pedig 1:02-1:03 között tisztán látható a sorompó. Előtte pedig a drótkerítés is.

gansol 2008.02.25. 01:00:11

Ne máááár. Van aki ezt komolyan gondolja hogy ilyen véleményt leír egy posztba? Jesszus, hát ez tényleg sárga ház...
Az ember egy drótkötéllel védte a területét vazzz! Nem halálos dologgal (árammal, méreggel, villámcsapással) csak egy nyomorult drótkötéllel!!!! Már ezt sem szabad? Alapvető jogunk a magántulajdonhoz való jog, és megillet bennünket a tulajdon védelme megfelelő eszközökkel, és még te is leírtad hogy milyen megfontolásokból. Hát akkor? Ha már a rendőrség szarik a fejünkre akkor legalabb mi védjük meg magunkat ahogy tudjuk. Szabálysértési értékre elkövetett lopásokra magasrol szarik a rendőrség, asszondják hogy az bagatell. Ha a cigány ellop egy csirkét azt mondják "megélhetési bűnözés" és legyintenek egyet. És ez olyan mérhetetlenül rombolja társadalom mentálhigiénés állapotát hogy azt már le se lehet rajzolni. Egy olyan országban ahol a magántulajdonnak a legkisebb szentsége sincsen ott muszáj valahogy védekezni. Ez a figura a legkíméletesebb módszert választotta saját tulajdona védelmére. És akkor jön valaki aki őt hibáztatja? Menjél amerikába és ott reklamálj, ahol az ágyra szerelhető fegyvertartót reklámozzák, www.youtube.com/watch?v=i3cFSgVGw0I ne itt hogy valaki kitett egy drótot a saját földjén az útra!!!! Mi lesz a következő? Ne ássak holnap árkot a telken mert belesik a drágalátós betörő úr és nyakát szegi? Hagyjál már...
Amugy rendőr létére mit keresett magánterületen? Én civil létemre nem hajtok be olyan helyre ahova ki van téve hogy magánterület. Ha meg megteszem alaposan körbenézek és óvatos vagyok.
NA csók

walaki 2008.02.25. 01:22:56

Gondolom a drotkotel jol megvedte a tulajdonost a tolvajok ellen...
Biztos a motoros is lopni ment. Jol meg is jarta.
Meg a szemet babakocsisok,akik felverik a port, meg a termeszet csendjet.
Egyebkent engem is sok jogtalan serelem ert mostansag. Alig varom az alkalmat, hogy
elegtetelt vegyek jogosan(!) valakin.

megsem 2008.02.25. 01:56:33

ha a gazda valoban a sajat teruletet akarta volna megvedeni, nyilvanvaloan nem egy drotkotelet feszit ki, amin keresztul (alatt) gyalogosan, biciklivel, babakocsival stb. barki at tud menni...
Szamora nyilvanvalo, hogy "megbuntetni" akarta a foldjet jogtalanul hasznalo motorosokat... Hat ez ugy tunik sikerult. Termeszetesen egy ido utan barki eljuthat erre a pontra... De konyorgom, emberek vagyunk... gondolkodni kene mar legalabb egy kicsit... Eleg komoly kovetkezmenyei lettek a "buntetesnek". Egy kapu nyilvanvaloan jobb megoldas lett volna.

0xFFFF 2008.02.25. 02:05:56

"kopaszerős 2008.02.24. 23:44:37
tetszik ez a sok önbíráskodó hozzászólás.

Beléptél a területemre? jogos, hogy megöllek.

Indokolatlanul, a KRESZ-t megsértve használtad a dudát az uton rám? jogos, hogy szétverem a szélvédőd

Hangosan hallgattad a zenét, megsértve a csendrendeletet? jogos, hogy eltöröm a kezed


Ez az igazi virtus mi? és még mi akarunk europához tartozni... balkán ez nyakig balkán, az albánoknál szokás ez a mentalitás, vagy talán már ott sem... "

Európában van a rendőr nevű intézmény, aki elvisz ha belépsz a magánterületre, itt nncs ilyen, mert a rendőr itt adót szed a kanyarban a 30-as tábla tövében.

Európában a rendőr nevű műszakicikk leolt és alaposan csapolja a pénztárcádat ha sérted a KRESZ intézményét, nálunk sértheted mindenhol, szarik rá, kivéve ha nincs pénze, akkor akkor is megbüntet ha nem sérted, majd keres rá okot (háromszöged kopott-e pl).

Európában a csendrendeletet komolyan veszik, mert mint nálunk is, alkotmányos jog a nyugodt élethez való jog. Nálunk csak papíron, mert itt mindenki magándiszkózhat éjjel-nappal, ha beszólsz levernek. A rendőr is lever.


Szummázva:

Ki a nem európai, a virtuskodó paraszt ? Az, aki erdei úton motorozik vagy aki a telkét szeretné kizárólagosan használni, lévén fizetett érte ?

Ki a nem európai, a virtuskodó paraszt ? Az, aki videóra veszi közúton a 1-ról 160 km/h-ra történő gyorsulását normál forgalmi viszonyok között vagy aki ezt elítéli ?

Ki a nem európai, a virtuskodó paraszt ? Az, aki éjjel-nappal bőgeti a nívós technót, "mer'az jó vaze" vagy aki alkotmányos jogáért kiált, de nem hallja a kutya sem az üvöltő zenétől ?

Miről beszélsz te dudva fiam ?

Sáfrány 2008.02.25. 02:54:01

Eredetileg rá volt akasztva a keresztbe kifeszített drótkötélen középre egy behajtani tilos tábla, csak azt épp ellopták róla mert színesfémből volt.

fynndafrail 2008.02.25. 03:32:54

Nem értem a motorosok felháborodását. Mégis az elhunyt mi a hernyót keresett magánterületen? Mindenki kikéri magának hogy hogyan merészelt az ember drótot kifeszíteni a saját telkén. Már nem azért, de szerintem a saját telkén azt csinál amit akar, az összes faszparaszt quados meg motoros pedig kívül marad és nem ugat. Az itt a baj, hogy mindenki csak a saját kis egójával van elfoglalva és a szaros kis vélt jogait a másik ember elé helyezi. A motoros saját magát ölte meg: nem kár érte. Szívem szerint az összes erdőben hasító motorost meg quadost szívesen látnám kiterítve, ha nem is holtan, de fél évig gipszágyban.

fynndafrail 2008.02.25. 03:34:00

A blog írója meg maga a legszebb, legkerekebb agyhalott. Szépen rácuppant a témára, és anélkül hogy bármi konkrétumot tudott volna, addig hergelte magát míg összehozott egy ilyen gyönyörű kerek agymenést. Gratula. Hülyegyerek.

véleményem 2008.02.25. 04:04:39

na azért már nehogy a motoros legyen a faszagyerek.A motorral bárhova lehet menni? magántulajdon stb? vagy az nem számít? észre kéne venni hogy a motor mint "közúti" jármű a közútra való, nem akármilyen földútra, mert minden földrésznek van tulajdonosa és bármikor lezárhatja az átjárást rajta....erre pedig számítani kell.Ha normálisan, úttesten motorozik akkor nem lett volna ez...Ja és ha véletlenül kerítés van az erösebb fajtából a drótkötél helyett, és azon megy szét a feje, azért is a terültet gazdája a hibás, mert olyan erősre építette?

fusca 2008.02.25. 05:29:08

Egy földútról van szó, amit a Bácsi is csak közlekedésre használhat amíg eljut a földjére/tanyájára stb. Gondolom ez az út nem megy keresztül a szobáján, akkor vajon mi kárt tud okozni ezen az úton a babakocsiját arra toló anyuka, bicikliző gyerek, motorozó ember?
Beledöglenénk ha ezek az emberek átmennének a MI utunkon -amit mi is csak napjában 4x használunk? Kifizettük a miénk!?

á.m 2008.02.25. 07:40:28

a bácsi azt fájlalhatja, hogy a szomszédai és az arra járók önkényesen használják útként 3-4 méter szélességben akár több kilométer hosszan a TERMŐföldjét hivatalos szorgalmi jog és az ő beleegyezése nélkül.

egy pár hektáros földterületen vajon mi kárt tud okozni egy 0,5-1 hektárnyi illegális, önkényes földút?

oeruelt · http://sargahaz.blog.hu/ 2008.02.25. 07:58:11

DnP, kérdésedre válaszolva: ha a saját telkemen basztatnának folyamatosan hülye paraszt motorosok meg quadosok, megpróbálnám valamilyen módon megfingatni őket. De a módszerek közé azért nem venném fel azokat, amelyek vélhetően, jó eséllyel, egy ember halálát okozhatnák.
Még egyszer, mindenkinek: a post írásakor nem lehetett tudni, hogy a motoros milyen sebességgel, hova, miért, hogyan hajtott be. Lehetett "paraszt motoros" is, és lehetett ártatlan, józan gondolkodású hobbimotoros is. Ezért hát őt nem is minősítettem, sehogy sem.
Azt viszont tudni lehetett, hogy a drótkötelet egy út fölött, derékmagasságban feszítette ki valaki, a jelek szerint nem észlelhető módon (mert ugyan melyik motoros menne bele jáccásiból egy ilyenbe). Márpedig, aki ilyen megoldást talál csak problémái rendezésére, az - szerintem - gyakorlatilag agyhalott, még ha jogos tulajdonát akarta is óvni vele.

neutral 2008.02.25. 08:06:12

Terméskiesést okoz az út. Továbbá ha nincs ott növény, akkor nem jár a területre az EU támogatás (SAPS) és a TOP-UP (nemzeti támogatás) sem, mert a légi berepülés után ellenőrzik is a felvételeket. És a nem termelésre használt területrészért nem fizet az EU, sőt, megbünteti a gazdálkodót, mert az úgymond be akarta őt csapni, hogy több terület után jelentett be igényt, mint amit ténylegesen termesztésre használ.

neutral 2008.02.25. 08:09:54

Ha az ott átközlekedőknek útra van szüksége, akkor

a) meg kell venniük a terület és utána használhatják mezőgazdasági gépek számára közlekedésre.
b) bérbe kell venniük a területet és utána használhatják mezőgazdasági gépek számára közlekedésre.

Kérem: "Nincs ingyenebéd"

feketebarany666 2008.02.25. 09:12:41

Az oreg fia is nagy motoros, nem ertem hogy tehetett ilyet.

Pista 2008.02.25. 09:43:17

Nem is az a lenyeg,hogy jogosan hasznaltak e az utat v. nem. (valszeg nem), hanem az, hogy egy ut felett, nem virag agyas vagy felszantott terulet elott, lett kihuzva egy nem jol lathato drotkotel. Ez a gaz.
Es nem hiszem,hogy ez az egyetlen modja egy terulet lezarasanak. Raadasul gyalog igy is az megy at, aki akar.

storyline :) 2008.02.25. 10:19:34

Ha nem tetszett neki az átjárás, akkor miért nem lett a kerítés hosszabb 2 méterrel? Valószínűleg azért, mert az a földút már 200 évvel ezelőtt is földút volt. Aztán majd az is lehet, hogy szépen kiderül, nem is az övé az út alatti terület.

fynndafrail 2008.02.25. 10:44:29

Szerintem meg tökéletesen mindegy hogy a saját telkén mit húzott ki az ember, és ahhoz sincs senkinek semmi köze hogy ha az a saját telke volt, akkor miért ott, miért azt és miért nem mást helyezett ki. "Miért nem tartott két méterrel tovább a kerítés?" — Ez olyan kifogás amit a szabolcsi csirketolvaj romák szoktak felhozni a bíóságon. "Ha tovább tártott vóuna á keríttés, nem jutott vóuna eszünkbe ellopni ázt á tikot." Édes istenem...

fynndafrail 2008.02.25. 10:51:15

oeruelt:

"a post írásakor nem lehetett tudni, hogy a motoros milyen sebességgel, hova, miért, hogyan hajtott be." — Akkor meg minek írogatsz kisregényt a tények ismerete nélkül?

Nevetséges az egész vitaindítód: kijelented, hogy te nem általánosítasz meg nem akarsz senkit sem alaptalanul vádolni, ezt többször hangoztatod is vállvonogatva, aztán a végére csak kilyukadunk oda hogy le-agyhalottazod a saját tulajdonát védő embert. Nézz egy kicsit magadba: történik egy baleset, az ügy megítélése enyhén szólva is kétesélyes, de te meg sem várod a történtek tisztázását, lecsapsz a szenzációra. Írsz egy középszerű, átlátszó, szemforgató, hangulatkeltő szösszenetet, majd várod hogy hörögve összecsapjanak az emberek felette. Barátom, ez az igazi agyhalottság. Bulvárszar.

storyline :) 2008.02.25. 11:05:59

fynndafrail

Nem barátom, többek között azért sem, mert medvecsapdát sem rakhat ki a telekhatárra, meg alá sem aknázhatja. Olyan szaga van a dolognak, hogy motorost akart fogni vele, minthogy másra nemigen jó. Remélem a hozzátartozók jól elkenik a pofáját.

fynndafrail 2008.02.25. 11:45:08

Ja, ja, nyugodtan hasonlíts egy aknazárat egy jelölt dróthoz, és az se zavarjon hogy nem a telekhatáron volt hanem belül. :-D

storyline :) 2008.02.25. 12:24:22

Nem volt jelölve a drót.

neutral 2008.02.25. 14:07:27

Persze, nem volt jelölve a drót. Ha jelölve van, akkor meg a jelölés nem volt jelölve. Meg a jelölés jelölésének a jelölése. Hányingerkeltő, amit itt a Kádár-korban megrekedt emberek produkáltak és köztulajdonnak tekintenek mindent. Csoda, hogy a fél ország lop?

storyline :) 2008.02.25. 14:43:58

neutral

Te meg barátom egy fasiszta szar vagy, egy kis senki. Valaki halálában leled nyomorult kis életed egyetlen örömét. Fogadjunk öregapád is Auswitzban halt meg, kiesett az őrtoronyból.

fynndafrail 2008.02.25. 16:53:51

Ja, jól van, látom előkerült a végső érv, gratulálok.
Remélem egyszer kipusztul az agymosott fajtád, Dövan. :-)

storyline :) 2008.02.25. 17:12:35

És mondd csak, mit olvasol ki végső érvként?

oeruelt · http://sargahaz.blog.hu/ 2008.02.25. 17:46:49

fynndafrail
valami mértéket azért kellene tartani a magántulajdon védelmében is, nem? Már csak azért is, mert egyes szitukat nem lehet előre látni. Példának okáért mehet arra egy katmandui motoros is, aki nem érti "az én fődem!!!" feliratot. Vagy mert átmászhat egy gyerek labdáért is a falusi (vagy rózsadombi) kerítésen, nem lenne jó, ha - mint más itt már megjegyezte - taposóaknára lépne egy pöttyösért, és mert szerinted mindenki azt és úgy csinál a telkén, ahogy és amit akar.
Újfent megerősítem: aki egy utat, akár a saját földjén is (de főképp, ha tudja, azon szokás szerint átjárnak) drótkötéllel zár le derékmagasságban, az agyhalott!

fynndafrail 2008.02.25. 18:00:59

"És mondd csak, mit olvasol ki végső érvként?"

Azt, hogy ha elfogynak az érveid, egyből nácizni kezdesz.
Szoktál tükörbe nézni, Isten gusztustalan állatkája?

fynndafrail 2008.02.25. 18:05:53

Nagy önigazolási igyekezetedben szépen, lassan átcsúszol az abszurdumba. Ugyan már, katmandui motoros meg taposóakna. :-DDD

Te, ha a telkemen átmotorozó vadbarmot kettészeli a szárítókötél, akkor is agyhalottnak deklarálsz?

Amúgy meg megismételheted még tucatszor, akkor is baromság amit nyomatsz. Senkinek semmi keresnivalója engedély nélkül a más telkén. Pont. Egy rendőrnek ezzel ráadásul NAGYON pontosan tisztában kellett lennie. Mit kell ezen ragozni meg katmanduitaposóaknázni?

fynndafrail 2008.02.25. 18:07:39

[i]"valami mértéket azért kellene tartani a magántulajdon védelmében is, nem?"[/i]

Egy szál drótról beszélsz, te szerencsétlen. :-D

storyline :) 2008.02.25. 18:14:43

1. Nem náciztam, van árnyalatnyi különbség :)

2. Neutral kolléga mindenáron jogkövető magatartását megtekintheted a volanosdi.blog.hu "Mínusz 7 fok"-os posztjában.

3. Ezzel itt egyébként arra kívántam utalni, hogy Neutral kollégának semmi más nem számít, csak hogy mi az amit megtehet jog szerint, az igazság számára lófaszt se ér, mert valakinek a halálát okozni még azért sem fair, ha 42-edszerre hajt be a motorjával a vetésbe. Pofánvágni, kilyukasztani a gumiját esetleg belefér, de ember ölni, vagy a motorosok ellen eléggé valószínűsítetően halált okozó drótkötelet kifeszíteni nem ér.

Aki szerint a motoros halált érdemelt, azt nagyon sajnálni tudom. Azoknak valóban el lehet menni. Mert még gyilkosokat sem ölünk, és nemcsak azért nem öljük meg őket, mert nem érdemlik meg esetleg a halált, hanem azért sem, mert nem vagyunk tévedhetetlenek.

A vetést a vén fasz újra tudja vetni, de ki fogja életre kelteni a halott fiatalt?

new boy 2008.02.25. 19:36:46

Ebben az országban így tisztelik a tulajdont: homar.blog.hu/2008/02/25/biztonsagi_kamera_buktatta_le_a_pizzafutart

Ezért kell a magántulajdont határoló BÁRMI. A rendőrségre nem számíthat az állampolgár - hiszen maga a rendőr se tartja tiszteletben a magántulajdont.

new boy 2008.02.25. 21:47:44

Olajjal áztatták el a szántóföldet Meggyesbodzás határában
index.hu/politika/bulvar/meggyol0225/
A kár 30 millió, két hektár terület szennyeződött el.


Kell-e védeni hát a magántulajdont? A jelek szerint nem ártana ...

feketebarany666 2008.02.26. 09:11:46

Egyatalan nem a motorosok miatt lett kiteve a kotel. Az o fia is versenyszeruen motorozik
Regebben ott nem volt ut, es az onkormanyzat egyszeruen ki akarja sajatitani azt a telket ami az orege, fillerekert. Mult honapban is csak ugy onhatalmulag bement egy markolo az onkormanyzat megbizasabol dolgozni mint ha az oveke lenne a telek. Es azert ideiglenes a kerites mert elobb utobb megveszi az onkormanyzat.
Es akkor lenyilatkozza a tvben a polgarmester hogy mindig baj van az oreggel, hat tenyleg, mert nem adja oda a nagy telket par szazezer forintert.

oeruelt · http://sargahaz.blog.hu/ 2008.02.26. 15:32:40

fynndafrail,
csupán próbáltam eléggé képszerű lenni ahhoz, hogy még a te beszűkült tudatoddal is felfogható legyen: akinek az emberölés lehetősége is belefér például a szántóföld védelmébe, az nem normális! Az sem, aki a körülmények és a lehetséges következmények mérlegelése nélkül feszít ki emberélet (mondjuk egy motoros életének) kioltására alkalmas akadályokat. Pont.
Ettől persze eltérhet a te véleményed, de ez őszintén szólva nem zaklat fel különösebben.

tanki567 2008.02.27. 22:49:16

Megérdemelte az az állatkínzó, hogy elkapják. Remélem kap valami komoly pénzbüntetést sajnos arra nem számítok, hogy leültetik.
süti beállítások módosítása