HTML

Sárga Ház

Senki sem százas egészen. Unalmas is lenne.

Címkék

4 es metró (1) állva pisilés (1) amerika (1) árvíz (1) asztrológia (3) átverés (5) autó (1) baleset (1) bank (1) bankautomata (2) bazmeg (1) best of (4) beszólás (1) bicaj (1) bizarr (1) biztonság (1) bkv (7) botrány (7) bsa (1) bulvár (6) bűn (49) bunkóság (3) bürokrácia (5) celeb (6) cigi (1) civilek (1) demagógia (1) dózsa (1) drog (5) duracell (1) egészség (8) egyház (2) éhínség (1) einstein (1) ékes ilona (1) elektronikus számla (1) élet (1) életmód (4) elsősegély (1) emberállat (8) emberi jogok (24) emberrablás (1) én (26) epilepszia (1) értelem (1) ezotéria (2) ezo tv (1) fair play (1) fakivágás (1) falfirka (1) fika (2) film (3) film (1) fogyás (1) fogyasztás (14) fogyatékosok (2) földönkívüli (1) fradi (1) furcsa (1) gazdaság (2) genetika (1) genyaság (1) giccs (2) graffiti (1) gvh (1) gyerek (3) gyógyítás (7) győr (1) haiku (1) hervis (1) hízás (1) hollywoodoo (1) hülyearab (1) hülyemagyar (52) hülyeszerb (1) humor (30) idő (1) internet (1) írás (25) isten (3) istván a király (1) jog (21) jótékonyság (2) kaja (1) kampány (1) kémrepülő (1) kereskedelem (2) kína (2) kisbéka (7) kiszel (1) kiszel tünde (1) környezetrombolás (6) közlekedés (2) kreativitás (1) kritika (1) kultúra (5) maggi (1) magyar gárda (4) május1 (1) március 15 (1) máv (2) mázli (1) média (29) megmondás (9) megmondas (35) melegek (6) mese (4) móri bankrablás (1) multi (1) mutyi (1) művészet (1) napi betevő (50) nemi identitás (3) net (1) nyelv (10) okosmagyar (3) ombudsman (1) óriásplakát (1) őrültség (1) otp (1) pákó (1) pákozd (1) parapszichológia (3) pet/ct (1) pia (1) piac (1) pilótajáték (1) pofátlanság (6) politika (52) prosztata (1) provident (2) rablás (2) rasszizmus (1) reklám (20) relativitás (1) rendőrség (17) robbanás (1) roma (3) rtl (5) sárkány (1) scifi (4) sólyom (1) sör (2) sport (1) stohl (1) szalakóta (1) szarrágás (2) székesfehérvár (3) szélsőség (1) szenzáció (1) szex (1) szolgáltatás (15) szórakozás (2) sztár (1) szudán (1) takarékszövetkezet (1) társadalmi célú reklám (3) társadalom (60) teremtes (1) tesco (1) thm (1) tibet (2) törvény (1) transzplantáció (1) tudomány (7) tv2 (2) ünnep (2) upc (1) vallás (3) varjú (1) vasút (1) verebes (1) xenofóbia (1) zászlóégetés (1) zene (3) zsidó (1) zuschlag (1) Címkefelhő

Friss topikok

Linkblog

A titokzatos kör

2008.01.25. 19:03 :: oeruelt

Nyirkos hideg, köd, erőszak, idegenek és egy kocsma pislákoló fénye. Mostanában éppen ilyen idők járnak...


A titokzatos kör


Hiába no, a zsurnalisztának bizony ott kell ülnie a dolgok közepén – bizonygatom is eleget költségelszámoláskor a főnökömnek –, mert csak így derülhet fény a legrejtélyesebb történésekre is! Micsoda szerencse volt például, hogy a napokban én is elvegyültem anyagot gyűjteni a Kisbéka utcai Hatcsöcsű mámorért epedő közönsége közt!


A szokott zsibongás ülte meg a kocsmát, amikor kivágódott az ajtó, és köd gomolygott be az ivóba. A Kisbéka sötétjéből tépett nő botorkált be a helyiségbe.

– Segítség! – hörögte, és elterült a padlón, ami azért nem volt itt annyira kirívó.

Talán nem is figyeltünk volna fel az incidensre, ha nem vesszük észre a nő hajában a tenyérnyi, szabályos kör alakú, kopasz foltot. Így viszont egy székbe segítettük, és Alig úr (aki már nem volt egészen magánál) belediktált egy nagy pohár málnaszörpöt.

– Ne, könyörgöm ne! – fuldokolt a nő, vélhetően a stressz és a málna együttes hatására. – Engedjenek! Vissza akarok menni a Földre! A Kisbéka utcába!

Dobálta magát, le kellett fognunk, amíg megnyugodott, és lassan eszmélve körülnézett.

– De hiszen ez az Ordas! – ismertek rá többen is. – Mi történt veled Rozika? Mi a túró az a plecsni a fejeden?

– Az UFO-k! – zokogott fel hisztérikusan a viharos életű hölgy. – Ők csinálták! Sugárral elkábítottak, a hajójukra hurcoltak, a magukévá tettek és megjelöltek! Szörnyű!

Sírva a kezébe temette az arcát, mire a legtöbben megkönnyebbülve felsóhajtottak, mint kiderült, korán. Felnézett, szeme a semmibe révedt.

– Ittam itt délután néhány deci bort, pár üveg sört, egy kevés kevertet meg egy csöpp üveg pálinkát, amikor úgy éreztem, hogy valami ellenállhatatlan erő az utcára küld...

– Ja, én is mindig kimegyek, mert egyszer nem tudtam visszatartani és a csapos... (Alig urat itt durván elhallgattatták)

– ... szóval, ahogy kiléptem, minden homályos lett és körülfogott a köd. Ki tudja meddig botorkáltam... Fénysugár csapott le rám, és ettől úgy megijedtem, hogy megmondtam, hány éves vagyok...

– Aha! Maga volt az! – emelte fel a fejét Kovács XIV. József tizedes, aki eddig csendesen helyszínelt egy korsó vörösbor fölött. – Én világítottam a pof... a képé... az arcába, mert egyszerre hasonlított az összes körözöttre. De olyan amplitúdóval távolodott, hogy nem tudtam még egyszer befogni a lámpával. Hova billegett naccsád?

Rozika megvetően nézett a közegre.

– Igenis, UFO volt!

Megigazította a haja maradékát, aztán folytatta.

– Nedves, hideg helyen tértem magamhoz. Úgy rémlik, feküdtem valahol, de a lábam magasabban volt mint a testem, és mozdulni se tudtam. Minden kavargott körülöttem, és fények ragyogtak a fejem fölött. Erősödő zümmögést, berregést hallottam, aztán valami erősen fejbe vágott. A homályból egy ufonauta bontakozott ki!

– Hogy nézett ki? – próbáltam pontosítani a dolgokat.

– Hát, olyan fényes, sárga rugdalódzó-félét viselt. Nagy, kerek volt a szeme, a homloka boltozatos, és hát... izé... azt akarta!

– Magyarul mondta? – firtattam tovább. – Nem csak a fejében hallotta?

– A fejemben? Bolond maga? Megmondta magyarul! Nem is ellenkeztem.

Többen bólogattak, ez hihető volt.

– És úgy maradt? – kottyantott közbe Sonka a csapos, aki néha tévét is néz.

– Hát persze, amíg nem végezett! – válaszolt Rozika önérzetesen. – Aztán megint elájultam. Amikor pedig magamhoz tértem, itt voltam a parkban, és ez volt a kezemben – mutatott fel néhány százast az áldozat.

Végszóra nyílt ismét a kocsmaajtó, és Lajcsi lépett be fütyörészve. Megtorpant ahogy észrevette, hogy mindenki őt bámulja. Vízlepergető kezeslábast viselt, derékig érő homloka alatt ott csillogtak szemüvegének szódásüveg talp vastagságú lencséi. Rozika szája álmélkodva szétnyílt.

– Na, mi van, mi? – vigyorgott körbe Lajcsika. – Elmesélte a Rozi, milyen szuper voltam?

– Te? – suttogta az összetört örömlány.

– Hát! – húzta ki magát büszkén a parkfenntartók bikája. – Vágom a füvet a parkban, egyszer csak elakad a masina a Rozi fejében! Ott feküdt hanyatt dőlve, a lába fennakadva a pad támláján, azt se tudta, merre, mennyi! Gondoltam, ha már így nekikészülődött, felmelegítem egy kicsit! Nem jól tettem?

A közönség csalódottan fordult vissza italaihoz. Már nem bámulták a Rozi fejét, hiába nézett ki úgy, mint a titokzatos, angliai búzamezők, a szemét sem, amibe majdnem egy UFO világított, meg a... Szóval, mindenre fény derült. Kár! Már megint nem kerültünk be a világsajtóba!

Szólj hozzá!

Címkék: én humor írás kisbéka

A bejegyzés trackback címe:

https://sargahaz.blog.hu/api/trackback/id/tr85311573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása